باربری تاج

خدمات بسته بندی و باربری ، اتوبار کاج

باربری تاج

خدمات بسته بندی و باربری ، اتوبار کاج

اتوبار و وظایف آن و مزیت های استفاده از اتوبار

اتوبار اصطلاحی است رایج در صنعت حمل و نقل.

این اصطلاح به شرکت هایی اطلاق می شود که وظیفه حمل بار و جابجایی آن از نقطه ای به نقطه دیگر را دارند. حمل بار در این گونه شرکت ها می تواند شامل هر نوع بار اعم از وسایل و اسباب منزل , جهیزیه عروس , لوازم شرکت و محل کار , انواع بار تجاری و اداری و ... به صورت زمینی و از طریق ماشین های مخصوص باشد.  اتوبار از دو بخش تشکیل شده است. 

اتو به معنای اتومبیل و بار که همان معنای فارسی بار را دارد. این اصطلاح مشخص نیست که از چه زمانی وارد زبان فارسی و صنعت حمل و نقل ما شده است اما امروزه از این واژه برای حمل بار و اسباب کشی بسیار استفاده می شود. در تعریف اتوبار به کلمه باربری نیز برمی خوریم که هم معنی اتوبار است و در بیشتر مواقع به جای یکدیگر نیز به کار می روند. به شرکتهایی که بتوانند هر نوع بار و اسبابی را جابجا نمایند اتوبار و باربری گفته می شود.

اتوبار را به سه صورت می توان انجام داد:

درون شهری

بین شهری

بین المللی

در این مقاله قصد داریم وظایفی که بر عهده یک شرکت اتوبار و باربری می باشد را بیان کنیم و با آن بیشتر آشنا شویم:

اتوبار و تشریح دقیق وظایف و فعالیت های آن

شرکت های اتوبار و باربری مختلف در ارائه خدمات به صورت مشابه عمل می کنند.

 تنها ممکن است بسته به نوع و تنوع تجهیزات شان در کیفیت ارائه خدمات متفاوت عمل کنند. به طور مثال ممکن است یک شرکت باربری و حمل بار دارای تجهیزات مدرن کافی برای حمل بار بین شهری و یا بین المللی نباشد در صورتی که یک شرکت باربری دیگر با داشتن ماشین های حمل بار مخصوص و مجهز خدمات باربری بین المللی و یا بین شهری را ارائه نماید.

همانطور که گفتیم حمل بار به سه شکل مختلف صورت می گیرد:

در مورد حمل بار درون شهری همانطور که از نام آن بر می آید حمل بار تنها مختص به داخل شهر است. و بار می تواند از یک نقطه درون شهر به نقطه ای دیگر درون همان شهر جابجا شود. در صورتی که افراد قصد حمل بار و اسباب کشی داخل شهر خود را داشته باشند می توانند از این سرویس استفاده نمایند. به عنوان مثال اتوبار تهران یک شرکت باربری است که خدمات اسباب کشی و حمل بار را در شهر تهران انجام می دهد. 

مورد دوم حمل بار بین شهری است.

 ارسال بار می تواند از یک شهر به شهر دیگر انجام شود. در حمل و نقل بین المللی بار می تواند از یک کشور به کشور دیگر انتقال یابد. اتوبار بین شهری و بین المللی نیز خود به دسته های دیگری تقسیم می شوند به عنوان مثال حمل بار بین شهری می تواند از شهری به شهر دیگر یا از شهری به شهرستان های دیگر انجام شود.

مشکلات اسباب کشی

امروزه بیشتر افراد برای حمل بار و اسباب کشی از شرکت های باربری و یا اتوبار کمک می گیرند.  نبود وقت کافی و عدم وجود امکانات مناسب برای بسته بندی حرفه ای و حمل بار باعث می شود افراد برای حفظ وسایل و لوازم خود از خدمات و سرویس های اتوبار و باربری استفاده کنند. ممکن است گفته شود که در حمل بار می توان از دوستان و آشنایان کمک گرفت اما همیشه در این گونه اسباب کشی ها خطراتی وجود دارد.

از جمله این خطرات می توان به

عدم دقت در بسته بندی توسط افراد

حمل بار به خصوص بارهای سنگین به شکل ناصحیح

انتخاب نامناسب ماشین حمل بار

استفاده از وسایل بسته بندی نامناسب

اشاره نمود.

برای پیشگیری از این گونه مشکلات در اسباب کشی و حمل بار می توان با یک شرکت باربری و اتوبار مطمئن تماس گرفت.  این شرکت بهتر است دارای تجهیزات مناسب حمل بار و پرسنل آموزش دیده و ماهر باشد تا مشکلات یاد شده در بالا در هنگام اسباب کشی برای شما پیش نیاید.