باربری تاج

خدمات بسته بندی و باربری ، اتوبار کاج

باربری تاج

خدمات بسته بندی و باربری ، اتوبار کاج

کلیات اسباب کشی

برنامه ریزی کنید


برنامه ریزی مناسب باعث میشود که زمان و هزینه کمتری را در اثاث کشی صرف کنید و مهمتر از آن استرسهای ناشی از آشفتگی کارها را از بین ببرید که بسیار در کیفیت و سرعت کارتان موثر خواهد بود به قول معروف ” آدم دست پاچه کار رو دوبار میکنه”. مطمئن باشید حتی یک برنامه ریزی ساده و محدود از بی برنامگی بهتر است.


برای برنامه ریزی اطلاعاتی مانند زمان تحویل گرفتن منزل نو، زمان اتمام بازسازی احتمالی، روز دقیق اسباب کشی، برنامه روزانه افراد خانواده، تعداد و نحوه بسته بندی اثاثیه مختلف، شناسایی فضای منزل جدید و مسائلی از این نوع می تواند بسیار کمک کننده باشند.

  

تعیین روز اسباب کشی تکلیف خیلی چیزها را روشن می کند. سعی کنید این تاریخ چند روز پس از اتمام تمام کارهای منزل جدید باشد تا به مشکل بر نخورید و اصطلاحا ” از اینجا مونده از اونجا رونده ” نشید.


اگر مشکل مدرسه بچه ها را ندارید این که چه فصلی جابجا می شوید بستگی به شما دارد. جابجایی در هر فصل محاسن و معایب خاص خود را دارد. در فصول سرد به علت کسادی بازار از باربری ها تخفیف بهتری میگیرید و کار شما با آرامش بیشتری انجام می شود ولی باید با مشکل کوتاهی روز، سرمای هوا، لغزندگی جاده ها و بارندگی های بیموقع کنار بیایید. در فصول گرم مشکل آب و هوا را ندارید و روزها بلند هستند ولی باید به شلوغی سر اتوبار ها برای رزرو زودتر ، خستگی کارگرها بدلیل تراکم کاری، امتحانات فرزندان و برنامه های مسافرتی خانواده توجه کنید. بعضی از افراد هم برای اینکه دردسر خانه تکانی را نداشته باشند اسباب کشی را به قبل از عید موکول میکنند البته توجه داشته باشید جابجایی در ایام عید مسائل خاص خود را دارد که هماهنگی با پلیس و تعطیلی بسیاری از مراکز از آن جمله است.


از منزل جدید بازدید کنید


کسب اطلاعات در مورد خانه جدید به شما کمک میکند که پس از اثاث کشی با مشکلات کمتری روبرو شوید و در اتفاقات بهتر تصمیم گیری کنید.


آدرس و تلفن محل جدید را در جایی در دسترس مثل دفترچه تلفن جیبی یا تلفن همراه خود ثبت یا ذخیره کنید.


با بازدید از محل جدید قبل از اسباب کشی آدرس و تلفن محلهایی که ممکن است با آنها سرو کار داشته باشید مثل درمانگاه، داروخانه، تاکسی سرویس، سوپر مارکت، نانوایی، میوه فروشی، رستوران و فست فود و … را یادداشت کنید.


یکی دیگر از نکات بدرد بخور آشنایی کلی با محل جدید از نظر رفت و آمد است، شناسایی اتوبانهای نزدیک، خیابانهای یک طرفه، ایستگاههای اتوبوس، تاکسی و مترو و مسایلی از این دست مانع دیر رسیدن شما به محل کار، مدرسه یا قرارهایتان در اوایل اثاث کشی می شود.


قبل از جابجایی تغییر آدرس خود را به موسساتی که با آنها در تعامل هستید مثل بانکها و موسسات مالی، محل کار، محل تحصیل فرزندان، اپراتور تلفن همراه و … اطلاع دهید تا این تغییر آدرس اخلالی در نامه ها و قبوض دریافتی شما و کارهایتان ایجاد نکند.


قبل از اثاث کشی بهتر است از فضای داخلی منزل نیز بازدید کنید و با محاسبه فضای مفید هر اتاق و اندازه گیری درب ورودی اتاق ها برای چیدمان وسایل بزرگ برنامه ریزی کنید تا در روز جابجایی و پس از آن به مشکل برنخورید حتی با این کار میتوانید از کارگرهای باربری برای جابجایی وسایل بزرگ کمک بگیرید و هر وسیله بزرگ به اتاق مخصوص خودش حمل شود. اگر درب اتاقی برای وسیله ای کوچک است از قبل فکری برای نحوه انتقال و جلوگیری از آسیب دیدن در و چارچوب هنگام جابجایی بکنید یا حتی ممکن است بعضی از وسایل بزرگ اتاقهای قدیم افراد خانواده مثل سرویسهای خواب با طراحی خاص در اتاق منزل جدید جای نگیرد که نیاز به تغییر در سایز آن یا حتی تعویض باشد که می توانید زودتر فکری به حال آن کنید تا در بعد از جابجایی با مشکل یک تخت بزرگ در وسط حال روبرو نشوید.


بازسازی کنید


اگر به یک خانه نوساز یا بازسازی شده اسباب کشی می کنید که نگرانی وجود ندارد اما اگر خانه شما احتیاج به تعمیراتی داردکه فکر می کنید بعدا سر فرصت انجام دهید، اشتباه نکنید.


وقتی وارد خانه جدیدتان می شوید، تازه با مشکلات بیشتری روبه رو می شوید.  ممکن است نتوانید تصمیم بگیرید که هر چیز را باید کجا بگذارید اما بعد از مشکلات منتقل کردن آن همه وسایل از خانه قبلی تنها چیزی که واقعاً غیرقابل تحمل خواهد بود تصمیم برای پروژه بزرگ دیگر مثل تعمیرات است که معمولا نیاز به جابجایی دوباره اثاثیه دارد.


شاید تصمیم بگیرید که به اندازه کافی الان مشکل دارید و این کار را می توانید برای بعد از اثاث کشی بگذارید. شاید هم بودجه یا زمان کافی برای اینکار را فعلاً نداشته باشید. اما مطمئن باشید که اگر کار را برای بعد بگذارید بیشتر از الان وقت و هزینه خواهد برد.


در نظر داشته باشید که اگر برای کل این امور بودجه کافی ندارید می توانید حداقل برای سالن اصلی که مشکلات بیشتری دارد و بیشتر در معرض دید است این کارها را انجام دهید.


اگه از افراد نادری هستید که به قول معروف “همه فن حریف” هستند و خیلی از کارها را می توانند خودشون انجام بدهند که بهتره زودتر دست به کار بشید و با برنامه ریزی کارهای تعمیراتی را شروع کنید و همه کارها را به روزهای آخر موکول نکنید. اگر هم که معتقدید “هر کسی را بهر کاری ساختند” پس زودتر برای هر کدوم از امور کسی رو در محل یا آشناها پیدا کنید تا این امور را انجام بدهند یا پیمانکاری برای کل کار بیابید فقط مواظب باشید که با آنها راجع به همه چیز مانند قیمت، نوع و کیفیت کار و مصالحی که می خواهید صحبت بکنید.


بعضی از این امور شامل موارد زیر است


تعمیر یا تعویض سیستم لوله کشی

تعمیر یا تعویض کف پوش

تعمیر یا تعویض سیستم برقی و روشنایی

تعمیر یا تعویض سیستم سرمایش و گرمایش

نقاشی و کاغذ دیواری

تغییر دکور در آشپزخانه یا اتاقها

ساخت کمد دیواری یا تغییر در قفسه بندی کمد

تعویض و بازبینی قفلها و سیستم ایمنی

قفسه بندی انباری یا پارکینگ

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد